Dátum:15.12.2017
I. Általános rendelkezések
1. A jelen Általános szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF“) az www.astratex.hu webáruházban elérhető áruk online értékesítéséhez kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket szabályozzák, valamint az Eladó (a webáruház működtetője) és a Vásárló között létrejött vételi szerződés szerves részét képezik. A vételi szerződés megkötése alapján a Vásárló kijelenti, hogy megismerte a jelen ÁSZF tartalmát és annak minden rendelkezésével egyetért.
2. Jelen ÁSZF hatálybalépése: 2024.08.05.
II. Fogalmak meghatározása
- Webshop – a www.astratex.hu weboldalon elérhető webáruház.
- Eladó – az ASTRATEX a.s. társaság, amely a Prágai Városi Bíróság által vezetett cégjegyzék B szakasz, 27623. betétszámon került bejegyzésre, székhelye: 170 00 Praha 7, Holešovice, Na Maninách 315/4, Cseh Köztársaság, cégjegyzékszám: 25944355. Az Eladó a webáruház működtetője is.
- Fogyasztó – minden olyan személy, aki vállalkozói tevékenységén vagy szakmája önálló gyakorlásán kívül Vételi szerződést köt vagy Vételi szerződésről tárgyal.
- Vállalkozó - Az ASTRATEX nem teszi lehetővé az adószámra történő vásárlást, illetve az ÁFÁ-s számla kiállítását.
- Vásárló – az a fogyasztó vagy vállalkozó, aki webáruház felületén Eladóval vételi szerződést köt.
- Regisztrált vásárló – az a Vásárló, aki az Eladó webáruházában regisztrációt hozott létre és teljes mértékben kitöltötte azt. A Regisztrált Vásárló csak Fogyasztó lehet, nem lehet Vállalkozó.
- Vételi szerződés – Eladó és Vásárló között, webáruház felületén kötött szerződés, melynek tárgya az áruvásárlás.
- Fogyasztói megállapodás – Vételi szerződés, egy adott munka teljesítésére vonatkozó szerződés vagy bármely egyéb, a Polgári Törvénykönyv szerint megkötött szerződés, ha a szerződő felek Fogyasztó és Eladó.
- Áru – Eladó által a webáruházban megvételre kínált termékek vagy szolgáltatások.
- Futárszolgálat – szerződéses futárszolgálat, amely biztosítja az áru szállítását Eladótól a Vásárlóhoz.
- Munkanapok – a hétfőtől péntekig tartó naptári hét napjai, szombat és vasárnap, valamint azon napok kivételével, amelyek a vonatkozó jogszabályok szerint munkaszüneti napnak számítanak.
- Polgári Törvénykönyv – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.).
- Kedvezménykód – több betűből és számból álló kód; a megrendelés leadásakor a kód megfelelő helyre történő beírásával a rendszer kedvezményt kalkulál a Vásárló számára az Árukra vonatkozóan. A kedvezménykódokat az Eladó promóciós események keretében bocsátja ki, vagy e-mail üzenetben küldi el.
- Ajándékutalvány – a webáruházban vásárolt utalvány, amely nyomtatott és elektronikus formában is elérhető. Az ajándékutalvány része egy kód, amelyet a kosár megfelelő mezőjébe beírva az ajándékutalvány összege levonásra kerül a vásárlás összegéből.
- Csere és visszaküldés a webáruházon keresztül – az árucsere és egyszerű visszaküldésére használható módszer, amely a webáruházban elérhető online űrlapon keresztül lehetőséget nyújt új Áru lefoglalására is.
- Árucsere vagy visszaküldés határideje – az Eladó (ha például egy marketingesemény kapcsán másképp nem rendelkezik) minden Vásárló számára a Vásárló általi átvételének időpontjától számított akár 30 naptári napig tartó határidőt biztosít az Áru cseréjére vagy visszaküldésre. A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy ezt a határidőt extra szolgáltatások megvásárlásával meghosszabbítsa - lásd az ÁSZF III. cikkének 9. pontját.
- Értékelés – az Astratex.hu weboldalon található minden értékelés ellenőrzött vásárlóktól származik. Minden Vásárló a rendelés leadásakor megadott e-mail címre egy egyedi linket kap, amelyen keresztül értékelést tehet közzé a konkrét, megvásárolt áruval kapcsolatban. Egy megvásárolt termékről a Vásárló csak egy értékelést tehet közzé. Az értékelés elküldése után a link deaktiválásra kerül.
- Astratex Klub – hűségprogram (regisztrációhoz kötött - lásd alább), amelyen keresztül a Vásárló előnyöket és különleges jutalmakat kaphat kedvezmények vagy kreditpontok - cashback formájában. A program részletes feltételei az alábbi III. pontban találhatók.
- Regisztráció – a Vásárlónak lehetősége van saját fiókot létrehozni a webáruházban, és így létrehozni egy vásárlói profilt (a továbbiakban: „Vásárlói fiók”). A vásárlói fiókban a Vásárlóra vonatkozó információk tárolódnak (különösen az e-mail cím, a keresztnév, a vezetéknév, a szállítási cím és a számlázási cím, a rendelésekre, árucserére és visszavételre vonatkozó információk kötelezőek), illetve egyéb, a Vásárló által megadott opcionális adatok (pl. fénykép vagy születési dátum). A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy bármikor törölje vásárlói fiókját. További információkat lásd a Regisztráció részben.
- Kreditek – a Regisztrált vásárló vásárlási krediteket kap az Eladó webáruházában regisztrációval történő vásárlásaiért (továbbiakban: „Cashback kreditek“), esetleg a vásárlói fiókja keretein belül folyósítható kreditekkel is rendelkezhet (továbbiakban: „folyósítható kreditek“), ezen kreditekre a Regisztrált vásárló úgy tehet szert, hogy kiválasztja a visszaküldött Áruért visszajáró pénzösszeget, amely a folyósítható kreditek formájában kerül jóváírásra a vásárlói fiókjában.
III. A vételi szerződés megkötésének folyamata
1. Az Eladó által a webáruházban kínált áruk elhelyezése a Vételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül, a Vételi szerződés a Vásárló által leadott rendeléssel jön létre. A rendelés elküldésével a Vásárló elfogadja a jelen Általános szerződési feltételeket.
2. A webáruházban található Áruk megfelelő megnevezéssel vannak ellátva és általában képpel és leírással együtt kerülnek bemutatásra, amely a felhasznált anyagokról és az áru egyéb tulajdonságairól ad tájékoztatást. Ha az Árukat többféle méretben és színben gyártják, a Vásárlónak lehetősége van kiválasztani a méretet és a színt mielőtt a termékeket a kosárba helyezi.
3. A Vásárló kiválasztja az Árukat, és amennyiben erre lehetőség van, azok színét, méretét és egyéb tulajdonságait, majd a „Kosárba tesz” (a „Kosárba tesz” vagy a kosarat ábrázoló gombra) gombra kattintva kell a termékeket a kosárba helyeznie. Az Áruk megrendelése során a Vásárló visszatérhet bizonyos lépésekhez, hogy ellenőrizze a rendelést vagy esetleges változtatásokat hajtson végre. A Vásárló regisztráció nélkül is adhat le rendelést.
4. Addig az időpontig, amíg a Vásárló a „Rendelés küldése” gombra kattintva be nem fejezi a megrendelési folyamatot, és a rendelés kötelező érvényűvé nem válik, a Vásárló bármikor törölheti a rendelést az által, hogy a fentiekben leírt, a megrendelés elküldéséhez vezető lépéseket megszakítja és elhagyja azt a weboldalt, amelyen a megrendelés leadására lehetőség van (webáruház).
5. A fizetési kötelezettséggel járó rendelés leadása után a Vásárló a megrendelésben megadott e-mail címre visszaigazolást kap a megrendelésről, amely egyebek mellett tartalmazza a rendelés számát és a megkötött Vételi szerződés adatainak összefoglalását.
6. Az Eladó az árurendelés kapcsán telefonon kapcsolatba léphet a Vásárlóval, a Vásárló által a megrendelés leadásakor megadott telefonszámon, a Vételi szerződés teljesítésével kapcsolatos kérdésekben.
7. A Vételi szerződés magyar és angol nyelven kerülhet megkötésre.
8. Amikor a Vásárló rendelése az Eladó és a Vásárló között létrejött Vételi szerződéssel megerősítésre kerül, akkor a rendelést a teljesítés, illetve nyilvántartás céljából tárolásra kerül. Abban az esetben, ha a Vásárló regisztrált, a vásárlói fiókjába történő bejelentkezés után a rendelés elérhető számára. A Vásárló a megrendelt Áruk elküldéséig jogosult a Vételi szerződést következmények nélkül felmondani. Azonban az ilyen felmondásról köteles az Eladót e-mailben vagy telefonon tájékoztatni. A rendelés a megrendelt Áruk szállításra történő átadásáig módosítható, illetve a hibákat ki lehet javítani, kivéve a fizetési mód módosítását, amit csak az Eladó hozzájárulásával lehet megtenni.
9. A Vásárlónak lehetősége van az Eladó által a megrendelési folyamat részeként kínált külön szolgáltatások megvásárlására. Külön szolgáltatások az alábbiak:
- „Védelem a csomag sérülése vagy elvesztése ellen” – egy szolgáltatás, amelynek keretében, amennyiben a vásárlást követően az Árut a futárszolgálat elveszíti vagy megrongálja, a Vásárló különleges ügyféltámogatásban részesül, melynek keretében az Eladó a helyzetet soron kívül kezeli és vizsgálja felül, és késedelem nélkül új Árut küld.
- „Meghosszabbított visszaküldési idő” – egy szolgáltatás, amelynek megvásárlása a Vételi szerződéstől való elállási időtartamot a jelen ÁSZF IX. cikk 1. pontjában meghatározott határidőn túl meghosszabbítja. Az elállási határidő meghosszabbításának konkrét időtartamát a szolgáltatás leírása tartalmazza a szolgáltatás megvásárlásakor a rendelési folyamat részeként.
- „Expressz pénzvisszatérítés” – egy szolgáltatás, amelynek keretében Eladó biztosítja a Vásárlót arról, hogy ha az Árut a szerződéstől való elállás miatt vagy bármely más okból visszaküldi, a Vásárló számára különleges ügyféltámogatást biztosít, amely az ilyen visszaküldés elsőbbségi feldolgozásából és az Áru vételárának a Vásárló részére történő visszatérítéséből áll.
A külön szolgáltatások az Árukon felül különálló szolgáltatásként rendelhetők meg. A külön szolgáltatás ára a megrendelésben szerepel, és az Áruval együtt fizetendő. A külön szolgáltatások természetüknél fogva az Áruk csomagolásának és elküldésének időpontjában teljesülnek, így azok teljesítése az elállási határidő lejárta előtt is megtörténhet. Ebben az esetben a Vásárlónak nincs elállási joga ezekkel a külön szolgáltatásokkal kapcsolatban. A külön szolgáltatások Vállalkozók számára nem érhetők el.
IV. Vásárlói regisztráció az Astratex Klubba
Az Astratex Klub komplett szabályai elérhetők – itt.
V. Vételár
1. AzÁruk és szolgáltatások webáruházban megjelenített vételára tartalmazza a 27% ÁFÁ-t és minden egyéb, törvény vagy pénzügyi teljesítés által előírt díjat. Az Áru szállításának díja a szállítási módtól és a vételár kifizetésének módjától függően eltérő lehet.
2. Az Áru azon vételárát, amely a rendelés leadásakor érvényes, mind az Eladóra, mind a Vásárlóra nézve kötelező érvényű vételárnak kell tekinteni, és a rendelés leadását követően a vételárat akkor sem lehet megváltoztatni, ha az Eladó módosítja az Áruk vételárának összegét, vagy ha promóciós kedvezmény kampány van folyamatban. Ha ugyanazt a típusú Árut cserélik egy másik méretre, a Vásárló ugyanazt az árat köteles megfizetni, amely az eredeti rendelésben szerepelt. Ha a Vásárló az Árut egy másik típusú Árura kívánja cserélni, akkor az aktuális árlista szerinti ár az irányadó, árucsere keretében pedig a Vásárló nem jogosult kedvezménykódot, ajándékutalványt, sem krediteket igénybe venni.
3. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy módosítsa a webáruházban eladásra kínált Áruk vételárát, valamint, hogy promóciós kedvezmény kampányokat szervezzen az érvényes jogszabályi rendelkezések szerint.
4. Az Eladó különböző Kedvezményeket biztosít (hűségkedvezmény, mennyiségkedvezmény, kedvezménykódok stb.). Ettől eltérő egyértelmű rendelkezés hiányában, minden Kedvezményt csak egy alkalommal lehet igénybe venni. Többszöri felhasználás esetén, vagy ha a Kedvezményt egy bizonyos típusú Kedvezményre vagy akcióra vonatkozó szabályok megsértésével veszik igénybe, az Eladó jogosult megtagadni a Kedvezmény elfogadását. Ilyen esetben az Eladó köteles a Vásárlót értesíteni és lehetőséget biztosítani számára, hogy ezen Kedvezmény nélkül küldje el a rendelést.
5. Ajándékutalványok. Az ajándékutalványt nem lehet részekre bontani, vagyis az ajándékutalványon szereplő összeget a rendelés során teljes egészében fel kell használni. Ha az ajándékutalványon szereplő összeg magasabb, mint a rendelés végösszege, a különbözet nem kerül át egy új ajándékutalványra és a fel nem használt összeget az Eladó nem téríti vissza. Az ajándékutalvány pénzre nem váltható. Egy rendelésben legfeljebb öt ajándékutalvány használható fel. Az ajándékutalvány vásárlására nem vonatkozik a kedvezménykód, amennyiben másképp nincs meghatározva. Az ajándékutalvány megvásárlása után a Regisztrált vásárló nem jogosult kredit jóváírásra.
6. Kedvezménykód. Egy rendelésben csak egy kedvezménykódot lehet felhasználni. A kedvezménykódot ajándékutalvány vásárlására nem lehet felhasználni.
7. A felhasznált kedvezménykupon vagy Astratex Klub regisztrációból származó cashback kreditek értéke minden esetben arányosan kerül elosztásra a rendelésben szereplő összes Áru (kedvezményes és nem kedvezményes) között. Abban az esetben, ha egy olyan rendelésből származó Áru kerül visszaküldésre, amelyben kedvezménykód, avagy cashback, illetve folyósítható kreditek kerültek felhasználásra, úgy a visszatérítendő összegből minden ilyen kedvezmény levonódik. A kedvezménykódok korlátozott ideig érvényesek, és eltérően vonatkoznak az Áru bizonyos típusaira, a rendelés összegére stb., illetve csak bizonyos időpontig és bizonyos feltételek mellett használhatóak fel. Az Áru visszaküldése vagy reklamálása esetén a kedvezménykód érvényessége nem újul meg. Az Áru visszaküldésekor (ideértve a Regisztrált vásárló által a szállítótól bármilyen okból nem átvett rendeléseket is) a Regisztrált vásárló által a vásárlásához felhasznált cashback kreditek nem kerülnek vissza a vásárlói fiókba. Kizárólag a felhasznált folyósítható kreditek kerülnek visszatérítésre.
VI. Fizetési feltételek
1. A vételár kizárólag magyar forintban kerül kiegyenlítésre.
2. A rendelés leadása során a Vásárló kiválaszthatja, hogy milyen módon fizeti ki az Áru vételárát:
- Fizetés átvételkor: utánvétes fizetés a futártól történő átvételkor; készpénzben vagy bankkártyával.
- Előre fizetés (készpénzmentes fizetés): fizetés bankkártyával.
- Cashback kreditek/folyósítható kreditek felhasználása.
3. A vételár kifizetésének módját a rendelés leadása után csak az Eladó jóváhagyásával lehet módosítani.
4. A fizetési módokra vonatkozó további tájékoztatás a webáruház Szállítás és fizetés oldalán található.
VII. Szállítási feltételek
1. Az Árukat az Eladó kizárólag Magyarország területére szállítja ki.
2. Az Eladó vállalja, hogy az Árut minden alkotóelemmel és kiegészítővel együtt a Vételi szerződésnek megfelelően szállítja ki a Vásárló részére. A rendelés leadásakor a Vásárló az alábbi szállítási módok közül választhat:
- szállítás futárszolgálattal a rendelésben megadott címre,
- személyes átvétel a partnerek által biztosított átvételi pontok egyikén.
3. Az Eladó azon kötelezettsége, hogy az Árut a Vásárló számára leszállítsa akkor tekintendő teljesítettnek, ha az Eladó biztosítja a Vásárló számára, hogy a teljesítés helyén az Árut átvegye, és erről a Vásárlót előzetesen tájékoztatja. Ha az Eladó az Árut szállítja, akkor az Eladó az Árut a Vásárló (Vállalkozó) részére úgy juttatja el, hogy átadja azt a futárszolgálatnak a Vásárló részére történő kiszállítás céljából és így lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy az a futárszolgálattal kötött szállítási szerződésből eredő jogokat gyakorolja. A megrendelt Áru a Vásárló - Fogyasztó - részére akkor tekintendő kiszállítottnak, amikor azt a futárszolgálat átadta neki.
4. Ha az Áru készleten van, az Eladó az Árut általában a Vételi szerződés megkötésének időpontjától számított két munkanapon belül elküldi az Árut a Vásárló részére.
5. A weboldalon található szállítási időpontok tájékoztató jellegűek. Ezek az időpontok a szállító cégek várható szállítási időpontjain alapulnak.
6. A Vásárló által a rendelés során kiválasztott szállítási és csomagolási költségeket a Vásárló viseli; a szállítási és csomagolási költségek az Eladó aktuális árlistájában vannak meghatározva. Az Áru kiszállítási költsége, valamint a szállítási módokkal kapcsolatos információk a webáruház Szállítás és fizetés oldalán találhatók.
VIII. A vételi szerződéstől való elállás, közös megegyezéssel történő megszűnés
1. Az Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződéstől elállni abban az esetben, ha a megrendelt Árut már nem gyártják, vagy nem szállítják, illetve abban az esetben is, ha az Áru árában egyértelmű hiba van (vagyis az ár egyértelműen eltér az adott típusú/fajtájú Áru szokásos árától).
2. Az Eladó akkor is jogosult a Vételi szerződéstől elállni, ha a Vásárló a Vételi szerződés megkötésétől számított egy munkanapon belül nem teljesíti az átutalást.
3. A Vásárló - Vállalkozó - bármikor kérheti az Eladótól a Vételi szerződés felmondását a szerződés megkötésétől számított azon időpontig, amíg az Eladó az Árut el nem küldi. A Vételi szerződés a szerződő felek közös megegyezésével akkor szűnik meg, amikor az Eladó tájékoztatja a Vásárlót a Vételi szerződés megszüntetéséről.
IX. A Fogyasztónak minősülő Vásárló részéről történő elállás a Vételi szerződéstől
1. A Polgári Törvénykönyv idevonatkozó rendelkezései szerint a Fogyasztónak jogában áll indoklás nélkül elállni a Vételi szerződéstől az Áru átvételétől, illetve az Áru utolsó szállításának átvételétől számított 14 napon belül, ha a vásárlás tárgya többféle Áru, vagy az Áru több részből áll. A fent említett törvényes elállási jogon túlmenően az Eladó önkéntesen biztosítja a Vásárló számára az Áru visszaküldésének vagy cseréjének lehetőségét, az Áru átvételétől számított 30 napon belül.
2. A szerződéstől való elállás folyamata:
- Legkésőbb az Áru átvételét követő 30. napon jeleznie kell a szerződéstől való elállási szándékát az Eladó felé.
- A Vásárló köteles az Árut, amennyiben lehetséges, szállítólevéllel vagy a csere- és visszaküldési utasításokat tartalmazó kártyával – számlával vagy a szerződést azonosító más bizonylattal együtt (annak érdekében, hogy a szerződés szerinti Áru beazonosítható legyen) elküldeni az Eladónak az alábbi címre: Astratex.hu, 1097 Budapest, Gyáli út 18-20. (B épület), késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállást követő 30 napon belül. A Polgári Törvénykönyv idevonatkozó rendelkezései szerint a Vásárló általi szerződéstől való elállás esetén az Áru visszaküldésével felmerült költségeket a Vásárló viseli. Az Árun nem lehetnek használatból eredő látható nyomok, nem lehet sérült, illetve komplettnek kell lennie (tartozékokat beleértve). A szerződéstől való elállás esetén a Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre az Árun bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó igénybevétel miatt következett be.
3. A Vásárló az adásvételi szerződéstől való elállását követően az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 10 napon belül visszafizeti a Vásárlónak a pénzösszeget, beleértve az Eladó által a Polgári Törvénykönyv idevonatkozó rendelkezései szerint felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő szállítási költséget. Az Eladó azonban nem köteles a Vásárlónak visszafizetni a tőle kapott pénzösszeget, mielőtt a Vásárló az árut átadta volna az Eladónak, vagy bizonyította volna, hogy az Árut elküldte az Eladónak attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb.
4. A Polgári Törvénykönyv idevonatkozó rendelkezései szerint, ha a Vásárló eláll a Vételi szerződéstől, az Eladó által a Vételi szerződés alapján kapott valamennyi pénzeszközt haladéktalanul, azonban legkésőbb az elállástól számított tíz napon belül visszafizeti, kivéve az úgynevezett külön szolgáltatásokat. A Vásárló az online visszaküldési/csere űrlapon választja ki, hogy milyen módon kívánja a visszatérítést/cserét, vagy olvashatóan jelzi az információt a visszaküldött csomag kísérőlevelében. A visszatérítéshez szükséges megadni a Vásárló személyes bankszámlaszámát. Csak abban az esetben, ha ez a visszatérítési mód nem lehetséges, az Eladó közös megegyezéssel, postai csekk formájában téríti meg a Vásárlónak az összeget. A Vásárló csak akkor kapja vissza kifizetett összeget más módon, ha a Vásárló ehhez hozzájárul, és ha nem merülnek fel további költségek. A pénz nem téríthető vissza pénzforgalmi intézmények bankszámlájára (kölcsön- és hiteltörlesztés, hitel, megtakarítás stb.).
5. A promóciós kedvezményre való jogosultság (ajándék, kedvezmény vagy egyéb előny) akkor áll fenn, ha a rendelés megfelel az aktuálisan meghirdetett promóció valamennyi szabályának. Abban az esetben, ha a Vásárló eláll a Vételi szerződéstől, ez a jogosultság megszűnik. A Vásárló köteles az ajándékot a nem megfelelő Áruval együtt visszaküldeni az Eladónak. Ha a Vásárló az Árunak csak egy részét küldi vissza, és a megtartott Áru értéke nem haladja meg az ajándékra való jogosultság meghatározott értékhatárát, a Vásárló az ajándékot is köteles visszaküldeni. Ellenkező esetben az ajándék szokásos ára kerül felszámításra.
6. Árucsere és visszaküldés webáruházon keresztül. Az Eladó elektronikus űrlapot biztosít a Vásárló számára az Áru visszaküldéséhez vagy cseréjéhez – Árucsere és visszaküldés, amely dokumentum az ingyenes visszaküldés lehetőségéről is tájékoztat. Árucsere/visszaküldés esetén a Vásárló nem jogosult automatikusan a postaköltség megtérítésére. Abban az esetben, ha a Vásárló az árucseréhez/visszaküldéshez nem használja az online űrlapot, a Vásárló teljes egészében megfizeti az Eladónak az Áru visszaküldésével felmerült szokásos postaköltséget. A Vásárló egy rendelés esetén többször is igénybe veheti a webáruházon keresztül történő árucserét és visszaküldését. Az online űrlapon keresztül történő árucsere esetén kedvezménykód nem használható fel. A Regisztrált vásárlónak módjában áll felhasználni a jóváírt cashback, valamint folyósítható krediteket. A fenti online űrlapon kívüli árucsere esetén a kreditek nem használhatók fel.
X. A hibás teljesítés jogkövetkezményei, termékszavatosság
1. Az Eladó felelősséget vállal a Vásárló felé, hogy az Áru átvételkor hibátlan. Az Eladó különösen azért felel a Vásárlóval szemben, hogy abban az időpontban, amikor az Áruk károsodásának kockázata a Vásárlóra szállt,
- az Áru a megállapodás szerinti tulajdonságokkal rendelkezik, ilyen megállapodás hiányában pedig az Áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, melyek megfelelnek az Eladó vagy a gyártó általi termékleírásnak, vagy a termék jellegére, illetve a reklámnak megfelelő, a Vásárló által elvárt tulajdonságoknak,
- Az Áru alkalmas az Eladó által leírt használati célra, vagy arra, amire az ilyen típusú Árukat általában használják,
- Az Áru minőségben, kivitelében megfelel a megállapodás szerinti mintadarabnak vagy mintának, ha a minőséget vagy kivitelezést a megállapodás szerinti mintadarab vagy minta alapján határozták meg,
- Az Áru megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van és
- Az Áru a jogszabályi előírásoknak megfelel.
2. Vásárló jogosult az Árukban az átvételtől számított huszonnégy hónapon belül felmerülő bármely hiba miatt reklamációs jogával élni. Az alábbiakban felsorolt esetek kivételével:
- alacsonyabb áron értékesített Áru olyan hiba miatt, amely miatt alacsonyabb ár került megállapításra,
- Az Áru szokásos használatából eredő kopás,
- használt Áru esetén a Vásárló által történt átvételekor meglévő használati vagy kopási fokának megfelelő hiba, vagy
- ha ez a dolog jellegéből ered.
3. Ha a Vételi szerződés lényeges megsértése a hibás teljesítés, a Vásárló az alábbiakban felsoroltakra jogosult:
- a hiba új, hibátlan Áru szállítása vagy a hiányzó Áru leszállítása útján történő elhárításra, kivéve, ha ez a hiba jellegére való tekintettel ésszerűtlen, azonban, ha a hiba csak az Áru egy részét érinti, a Vásárló csak az adott rész cseréjét követelheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a Vételi szerződéstől. Ha azonban ez a hiba jellegére való tekintettel aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül kijavítható, a Vásárló jogosult a hiba ingyenes kijavítására;
- a hiba elhárítására az Áru kijavításával;
- megfelelő árengedményre az Áru árából; vagy
- a Vételi szerződéstől való elállásra.
A Vásárló a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az Eladót az általa választott jogról. A Vásárló az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg a már kiválasztott jogát; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a Vásárló olyan hiba kijavítását kérte, amelyről kiderül, hogy javíthatatlan. Ha az Eladó ésszerű határidőn belül nem orvosolja a hibát, vagy értesíti a Vásárlót, hogy a hibát nem áll módjában kijavítani, a Vásárló a hiba kijavítása helyett ésszerű árengedményt követelhet az árból, vagy elállhat a Vételi szerződéstől. A Vásárló abban az esetben is jogosult ésszerű árengedményre, ha az Eladó nem tud új, hibátlan terméket szállítani, az alkatrészt kicserélni vagy a terméket kijavítani, illetve, ha az Eladó nem orvosolja a hibát ésszerű időn belül, vagy ha a hiba kijavítása a Vásárlónak jelentős nehézségeket okozna.
4. Ha hibás teljesítés a Vételi szerződés jelentéktelen megszegésének számít, a Vásárló jogosult a hiba elhárítására vagy ésszerű árengedményre a termék árából. Mindaddig, amíg a Vásárló nem él az árengedményre vonatkozó jogával, illetve nem áll el a Vételi szerződéstől, az Eladó jogosult a hiányzó dolgot pótolni, illetve a joghibát kijavítani. Az egyéb hibákat az Eladó választása szerint az Áru kijavításával vagy új Áru szállításával orvosolhatja. Ha az Eladó nem orvosolja a hibát, vagy megtagadja az Áru hibájának időben történő kijavítását, a Vásárló követelheti az árcsökkentést vagy elállhat a Vételi szerződéstől. A Vásárló az Eladó beleegyezése nélkül nem változtathatja meg a meghozott választását.
5. A Vásárlónak joga van új Áru leszállítására vagy alkatrész cseréjére a javítható hiba esetén is, ha az Áru a javítást követően a hiba megismétlődése vagy nagyobb számú hiba miatt nem használható megfelelően. Ebben az esetben a Vásárlónak jogában áll elállni a Vételi szerződéstől.
6. Ha az Áru, annak csomagolásán, az Áruhoz mellékelt használati utasításban vagy az egyéb jogszabályi előírásoknak megfelelő hirdetésben szerepel az Áru felhasználhatósági ideje, az Eladó a Vásárlónak ilyen mértékű minőségi garanciát vállal. A minőségi garanciával az Eladó kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy az Áru egy bizonyos ideig megfelel a szokásos rendeltetési céljának, illetve megőrzi szokásos tulajdonságait. A jótállási idő az Áru Vásárlónak történő átadás napjától kezdődik; ha az Áru a Vételi szerződés alapján került kiszállításra, akkor az Áru rendeltetési helyére történő megérkezéstől kezdődik. A Vásárló nem jogosult a szavatosságból eredő jogai érvényesítésére, ha a hibát külső esemény okozta azt követően, hogy az Áru károsodásának kockázata a Vásárlóra szállt át. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a hibát az Eladó okozta.
7. A hibákból eredő jogok az Eladónál érvényesíthetők (továbbiakban: „reklamáció”). A reklamációt a reklamáció bejelentése alapján lehet érvényesíteni, amelyet a Vásárló a reklamált Áruval együtt az ASTRATEX.hu, 1097 Budapest, Gyáli út 18-20. (B épület) címre küld. Ha a Vásárló él a hibás teljesítésre vonatkozó jogával, az Eladó írásban visszaigazolja ezen joga gyakorlásának időpontját, valamint a javítást és a javítás időtartamát.
XI. Fogyasztói panaszokra vonatkozó külön rendelkezések
1. Az Eladó vagy az általa megbízott alkalmazott azonnal, bonyolult esetekben három munkanapon belül dönt a panaszról. Ebbe a határidőbe nem számít bele az Áru típusának megfelelő, a hiba szakszerű elbírálásához szükséges idő. A reklamációt, ideértve a hiba elhárítását is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció időpontjától számított 30 napon belül kell rendezni, kivéve, ha az Eladó és a Vásárló hosszabb határidőben állapodik meg. Ezen határidő lejárta után a Vásárlót ugyanazok a jogok illetik meg, mintha nem javítható hibáról lenne szó.
2. Az Eladó köteles a Vásárlónak írásbeli visszaigazolást adni arról, hogy a Vásárló mikor élt a jogával, mi a reklamáció tárgya, és a Vásárló milyen módon kívánja a reklamációt rendezni; illetve visszaigazolást a reklamáció rendezésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás és annak időtartamának visszaigazolását, vagy a reklamáció elutasításának írásbeli indoklását. A fenti információk a Vásárlónak e-mail üzenetben kerülnek elküldésre (mellékletben a reklamáció beérkezésének visszaigazolása és a reklamációs jegyzőkönyv).
3. A Polgári Törvénykönyv idevonatkozó rendelkezései szerint az Eladó tájékoztatja a Vásárlót, hogy peren kívül rendezendő panasszal a felügyeleti hatósághoz fordulhat. A felügyelő hatóság a fogyasztók peren kívüli panaszait a vonatkozó jogszabályokban meghatározott módon és feltételek mellett kezeli.
XII. Személyes adatok védelme
A személyes adatok kezelésére vonatkozó minden fontos információ az alábbi linken érhető el: https://www.astratex.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/.
XIII. Vitarendezés
1. Az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogviták rendezése az általános bíróságok hatáskörébe tartozik.
2. A Fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLX. törvény értelmében joga van a Vételi szerződésből vagy szolgáltatásnyújtási szerződésből eredő fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezésére. A bíróságon kívüli vitarendezésre békéltető testület jogosult.
3. A fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése kizárólag a Fogyasztó kérésére, és csak abban az esetben kezdeményezhető, ha a jogvitát nem sikerült rendezni közvetlenül az Eladóval. A javaslatot legkésőbb attól a naptól számított 1 éven belül lehet benyújtani, amikor a Fogyasztó a jogvita tárgyát képező jogát az Eladóval szemben először gyakorolta.
4. A Fogyasztónak joga van bíróságon kívüli online vitarendezést kezdeményezni az ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon elérhető OVR-platformon keresztül.
5. Az Eladó kötelezi magát, hogy a Vásárlóval elsődlegesen peren kívüli vitarendezést kezdeményez, kivéve, ha a Vásárló ezt elutasítja.
6. Ez az eljárás nem minősül a közvetítői tevékenységről szóló 2002. évi LX. törvény szerinti közvetítésnek, sem a választottbíráskodásról szóló 2017. évi LX. törvény szerinti választottbírósági eljárásnak, és alkalmazása nem érinti a felek azon jogát, hogy követelésükkel az illetékes felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz forduljanak.
7. A peren kívüli vitarendezési tárgyalások során a Polgári Törvénykönyv szerinti elévülési és jogvesztő határidők nem kezdődnek meg, illetve nem indulnak el, kivéve, ha a jogvitában érintett felek egyike kifejezetten megtagadja a tárgyalások folytatását.
8. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLX. törvény szerinti kötelezettségek betartásának felügyeletét az illetékes ellenőrzési hatóság végzi.
XIV. Záró rendelkezések
Jelen Általános szerződési feltételek az Eladó weboldalán, a Vásárló által elektronikus formában leadott megrendelés időpontjában közzétett verzióban érvényesek és hatályosak. A szerződési feltételek hatályos szövegét a Vásárló megkapja a rendelés visszaigazolásával együtt. Fenntartjuk a szerződési feltételek módosításának jogát.